Przejdź do głównej zawartości

Niedziela Palmowa. VI Niedziela Wielkiego Postu




Dziś Niedziela Palmowa. Dziś wjazd do Jerozolimy.
Dziś w II czytaniu i aklamacji powtarzają się słowa:
„Dla nas Chrystus stał się posłusznym aż do śmierci, i to śmierci krzyżowej. Dlatego Bóg wywyższył Go nad wszystko i darował Mu imię ponad wszelkie imię”. porównaj z II czytaniem
Flp 2, 8-9
Jak to jest ważne dla naszego życia. Życia wiecznego.
Chrystus umiera za nas na krzyżu, ponieważ Bóg wywyższył Go.
Przyjął ludzkie ciało, stał się sługą i był posłusznym.
Uczmy się tego, co najważniejsze dobroci Boga dla drugiego człowieka.
Dał nam Bóg swojego Syna, abyśmy Go uwielbiali i wysławiali.
Jezus jest Nieskończony – jak śpiewamy w Gorzkich Żalach.
W tym tygodniu w tym Wielkim Tygodniu uwielbiaj tajemnicę Krzyża Świętego, a następnie padnij na kolana przy Grobie Pańskim.

Ja ograniczam się we włączaniu mediów społecznościowych...
Niech to będzie Wielki Tydzień, a na Triduum Paschalne robię off.
Chce się skupić na tym, co ważne.
I zarazem zachęcam Cię do akcji, czytania w tym Wielkim Tygodniu czytań z dnia. Niech to będzie naprawdę Święty Wielki Tydzień. Więcej u https://maluczko.wordpress.com/ (na fb też ich znajdziecie i zrobili wydarzenie).
Dobrego przygotowania na nadchodzące Wielkie Święta!+

Komentarze

  1. Pięknie napisane!
    Ja również podczas Wielkiego Tygodnia skupiam się przede wszystkim na Nim, by przeżyć te wielkie, paschalne wydarzenia najlepiej i najgłębiej, jak potrafię. Wiem, że On pragnie nas obdarować w obfitości.

    Życzę pięknego przeżycia Świętego Triduum i żywego spotkania ze Zmartwychwstałym!
    Polecam w modlitwie +

    http://dlaciebietysiacrazy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. 37 year old Assistant Media Planner Nikolas Cater, hailing from Manitou enjoys watching movies like "Christmas Toy, The" and Reading. Took a trip to Church Village of Gammelstad and drives a Bugatti Royale Kellner Coupe. wiecej pomocnych wskazowek

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Droga Krzyżowa – z Chrystusem Cierpiącym Ecce Homo

Miałam wczoraj iść na EDK, ale z różnych przyczyn nie mogłam... Więc udałam się do jednego z zaprzyjaźnionych Zgromadzeń gdzie trafiłam na Drogę Krzyżową. Może to była DK w przeżyta w kaplicy, ale to była moja Ekstremalna. Dało popalić... Dlatego odszukałam rozważania na internecie i dziele się z Wami a ja zrobię sobie powtórkę tego.  Najpiękniejszy z synów ludzkich...Ecce Homo Przed Drogą Krzyżową Chryste, klękamy przed Tobą w obrazie Ecce Homo… i wiemy, że Twoja droga krzyżowa nie skończyła się. Biegnie przez wszystkie dni i noce nieprzerwanie. Przechodzi przez cierpiące ciało człowieka, przez podzielone serca, rozbite rodziny, szeregi bezrobotnych i źle uposażonych, nędzne baraki i zasobne mieszkania, przez szpitale i więzienia, idzie przez pola bitew i miejsca kataklizmów… wszędzie tam, gdzie choćby najmniejsza cząstka cierpienia. Kiedy wyruszam teraz Twoją i moją drogą, pomóż mi zrozumieć, że jestem tu aby uczyć się rozpoznawać Ciebie męczonego

Dobra organizacja!

Tak właśnie innego cytatu z dzisiejszej ewangelii nie mogę użyć jak tego: "Marto, Mar to, troszczysz się i niepokoisz o wiele, a potrzeba mało albo tylko jednego.  Maria obrała najlepszą cząstkę, której nie będzie pozbawiona "   Łk 10,41-42 Właśnie to słowa, które dziś bardzo mnie uderzają. No dobra uderzają standardowo, ale jakoś w natłoku myśli tak właśnie stanęłam i myślę sobie, że jestem dziś jak właśnie Marta z Ewangelii. Myślę, niepokoję o wiele rzeczy...a potrzeba tylko jednego. W rysunku mówią, że lepszej organizacji to pewnie też a ja od siebie dodam jeszcze, że zaufania i prostoty oraz miłości. To właśnie to mało, albo to jedno... Patrzyłaś/patrzyłeś kiedyś na świat oczami Marty? Może dziś warto stanąć i się zastanowić. Jak to właśnie ona usłguje, chce dać wszystko i wszystkim a czy na pewno? Może właśnie ja chce za dużo, za dużo zrobić, za dużo biorę na siebie. Patrz! Mamy ludzi w koło siebie, mamy pomoc z zewnątrz. To wszystko jest w jakimś konkret